Nyt tag eller tagrenovering

tagrenovering danmark tagprofferne tag renovering eller nyt tagStår du med et gammelt slidt tag kan det ofte være svært at beslutte om man skal lægge et nyt tag eller lave en renovering af sit gamle tag. Ofte kan man forlænge sit gamle tags leve tid med 7-10 ved at lave en større tagrenovering men hvis man alligevel skal lave større udskiftninger i tagkonstruktionen, udskifte store mængder tagsten kan det måske bedre betale at skifte hele taget og dermed forlænge levetiden med 30-40 år istedet. Som ufaglært kan det i mange tilfælde være rigtig svært at se om en renovering er nok og i så fald hvad en sådan tagrenovering vil koste. Er prisen for en tag renovering f.eks. 80.000 kroner mens et nyt tag er 180.000 bør man overveje om det ikke bedre kan betale sig med et helt nyt tag. Er du selv i tvivl kan du med fordele bestile et gratis tagtjek hos nogle af de mange eksperter der findes inden for området. F.eks kan du tage kontakt til tagprofferne som er en af de førende inden for tagrenovering og installering herhjemme i danmark eller du kan læse mere on taginstallation, gode råd til nyt tag, information om de forskellige tagtyper som skifertag, ståltag, betontag osv. inde på priser nyt tag.

Tagmuligheder hos tagprofferne i danmark har en online tag beregner som du kan bruge til at finde ud af hvor meget et nyt tag cirka vil koste dig, baseret på din tagkonstruktion, valg af tagsten og hvor i landet du bor. Er du mere interesseret i prisen for en tagrenovering kan man også booke et gratis møde hvor der så kommer en ekspert ud og fortæller dig hvad det vil koste at renovere dit tag og om det overhoved kan betale sig. Hvis vi ser nærmere på f.eks. tagmuligheder hos tagprofferne i danmark, som står for størstedelen af tagrenovering og nyt tag her i Danmark, ser vi at tegl tag stadig er en af de mest populære typer for tagsten her i Danmark, efterfulgte af skifertag og betontag. De nye ståltag er også ved at vinde godt ind når der lægges et nyt tag men folk har endnu ikke helt fået øjene helt op for denne tagtype endnu. Hvad enten du er ude efter et tegltag, ståltag eller skifertag er det altid en god ide at få lidt professionel rådgivning, især da der er rigtig mange muligheder når dder skal lægges nyt tag, f.eks. i form af tilbygninge som kviste eller måske bedre udnyttelse af tagetagen.

Vi havde selv en ud og kigge på vores 50 år gamle skifer tag og fik at vide at det ikke ville kunne betale sig at renovere vores tag da den teknik de brugte til at lægge skifer den gang, ikke ville kunne klare en højtryks rensning og dermed skulle de pille samtlige skifersten ned, rense og sætte op igen og derfor ville prisen blive alt for høj i forhold til at få lagt et nyt tag istedet. Så vi måtte i gang med at undersøge de forskellige tagtyper og enten med at vælge et traditionelt tegltag denne gang da vi syntes det var pænere end et ståltag og billigere end et nyt skifertag. Vi valgte også en andre tømrer end dem som havde været ude og give os et gratis tagtjek da prisen hos ham var cirka 20% billige og han havde stor erfaring i tagdækning. Så i vores tilfælde blev svaret på nyt tag eller tagnovering et nyt tag.

Kilde: http://www.gratistagtjek.dk