Hvad er gode briketter?

Gode træ briketterForskellige briketter har forskellige brænde egenskaber, hvilket gør nogle er mere velegnede til bestemte stadier. Men hvad er gode briketter enligt?

Nogle briketter er fantastisk til optændingen, nogle er bedst til at fyre med gennem dagen og nogle er designet til overnatning brænding.

Forskellige ovne og røggasser set-ups oprette forskellige brændende egenskaber, og vi har lært at det er umuligt at gætte, hvilken briket er bedst at gå til passer til din ovn og din livsstil.

Af denne grund har vi bestand omkring ti forskellige briketter, hver med forskellige brænde egenskaber og hvert møde i forskellige prisklasser. Det du er ny til at brænde briketter, vi foreslår, at du køber bare en pakke for hver af et lille udvalg til at eksperimentere med. For godt under £ 18,00 kan du prøve fem forskellige briket pakker vejer omkring 50 kg. Du vil blive overrasket over, hvor meget varme, de genererer, og hvor længe de holder i forhold til logs.

Brug af den forkerte briket kan føre til skuffende resultater, ikke alene er det skidt for din økonomi, det kan også være grunden til at du ikke kan varme din bolig nok op.

Oplysninger skal kigge efter:

Sammensætning: Hardwood, Nåletræ, træaffald, strå, Paper, ris skallerne, raps, etc. briketter kan være lavet af næsten enhver biomasse materiale. Vi lagerfører træbriketter fremstillet af enten hårdttræ eller nåletræ kilder. Nogle andre biomasse produkter såsom halm, raps og ris has tendens til at have et højere askeindhold og lavere brændværdi end rent træ.

Mens det er en dejlig tanke at kunne brænde billige briketter fremstillet af genbrugstræ affald, det indeholder ofte spånplader og andre forarbejdede materialer, der indeholder lim, maling og bindemidler, som alle kan afgive ubehagelige og ildelugtende dampe mens afbrænding.

Kompression: Kompressionen anvendes til fremstilling af briket påvirker, hvordan det brænder, og hvor meget støv og snavs kan komme ud som det håndteres. Billige briketter er næsten altid lavet med dårlig kvalitet maskiner, der kører ved lave kompression satser. Vi har stoppet strømpe disse billige produkter, fordi de ofte sætte folk ud brændende briketter. Høj kvalitet briketter er lavet ved hjælp store, dyre maskiner arbejder til meget høje komprimering satser på 1.000 kg/m3 over. Resultatet er briketter af høj brændværdi, der holder deres form og brænde lange og varme.

Brændværdi: Vi sammenligner brændværdi kilowatttimer per ton (kWh / ton), da dette giver mulighed for en nem sammenligning skal foretages med andre varmesystemer brændsler som kul, gas og olie. Som tommelfingerregel har traditionelle logs en ​​brændværdi på ca 4.100 kWh / ton (afhængigt af fugtindhold og træarter ), mens god kvalitet briketter have en brændværdi på mellem 4.800 og 5.500 kWh / ton efter kompaktering og træarter
(Bemærk: 5.500 kWh / ton er den samme som 5.5kWh/kg ).

Max. askeindhold: Mængden af ​​aske efterladt efter afbrænding er, hvad der er tilbage i askeskuffen for dig at bortskaffe. Mindre aske resultater fra Virgin tømmer behandles efter træet bark er blevet fjernet ( nogle af vores briketter så lavt som 0,28 % aske ). Dog kan nogle bark føje til brændværdien og masser af bark ( rene barkbriketter så højt som 4 % aske ) kan bidrage til at holde på varmen i din brændeovn i længere perioder og endda natten over. Bark indeholder mere silica end rent træ, og det er den silica, der skaber aske. Aske fremstillet af brændende træprodukter kan graves ned i haven og fungerer som et værdifuldt næringsstof i form af kali.

Max. vandindhold: Træbriketter generelt har et vandindhold ( fugtindhold ) på under 10 %. Mest høj kvalitet briketter tørres ned til under 6 %. Traditionelle logger af sammenligning anses velegnet til afbrænding, når under 20%, og de fleste vinter købte logs er omkring 30 % fugtindhold, der er en masse vand til at fordampe. Generelt tørrere bedre som forbrændingen går til at generere varme i stedet for at uddrive fugt før brændstoffet være i stand til at producere nogen varme til dig. Men tørre men dårligt komprimeret briketter brænder eller træpiller for hurtigt og kan være fattige værdi i forhold til tæt komprimerede, men nødvendigvis dyrere briketter.

Tilsætningsstoffer: Ingen af ​​vores briketter indeholder nogen form for tilsætningsstoffer (hjælp brænding) eller bindemidler. Alle vores briketter holdes sammen af ​​den naturlige lim, som frigives fra træet under intenst komprimering pres.

Produkt Standarder: Der er europæiske standarder, som bedste kvalitet briketter er lavet. Dette giver dig tillid til, at fabrikanten producerer en briket, der overholder europæiske standarder for sammensætning, sporbarhed, miljømæssig bæredygtighed og produktkvalitet. De normer til at lede efter, er: ÖNORM M7135 (Østrig ), eller DIN51731 (Tyskland). EU og engelsk Standard ækvivalenter er BS EN 15.210 til 1 2009 og BS EN 15.210-2 2010. Men der er mange fremragende kvalitet briketter og træpiller til rådighed, der ikke er certificeret, fordi certificeringsprocessen er tabsgivende og dyrt.

Pakningsstørrelse: De fleste pack vægte er omkring 10 kg, men nogle er 12 kilo, nogle 15 kg og andre 20 kg. Klart dette skal tages i betragtning, når man sammenligner priserne mellem produkterne. Det er derfor, vi altid give et ” pris per kg« til at hjælpe med sammenligning. Det kan synes indlysende, men ikke antage mere er bedre ( jeg ofte nødt til at stille med kommentaren ” Ah, men der er fire i denne pakke og fem i denne pack” ), fire briketter pr 10 kg pakke eller tolv briketter pr 10 kg pakke, dens den samme energi, dens bare at fire på 2,5 kg hver skulle vare længere.

Pallestørrelse: Igen, selv om de fleste paller vejer 1 ton, nogle vejer mere og nogle mindre. Tage dette i betragtning, når man sammenligner priserne og kigge efter vores ‘ pris per kg ‘ info.

Kilde: http://www.billigebriketter.dk/briketter/