Halloween fest hos Nordisk Sangerforbund

Ringbind fra dueplast til halloweenSelv om der stadig er et par måneder til, skal vi så småt i gang med at planlægges vores årlige halloween fest her hos Nordisk Sangerforbund. Dettes skyltes hovedsagligt at flere af vores medlemmer jo har det med at overdrive og vælger at bestille nogle temmelig vilde halloween kostumer eller tilbehør på udenlandske sider som ofte har lang leverings tid. Der er altid et stort forarbejde med en sådan fest, alt skal planlægges til midste detalje, papir kategoriseres og sættes i ringbind, invitationer sendes ud og meget mere. Vi ser her lidt nærmere på hele dette amerikanske tema som vi har været så heldige også at få til Danmark, og det bliver kun mere og mere populært med årene.

Hvad er en dansk Halloween fest?
Til en ordenligt Halloween fest, er der også Halloween kostumer. I nyere tid, er Halloween kommet mere og mere til Danmark. Der er delte meninger om det, men dem der synes det er en god ide, skal ikke snydes for mulighed for, at købe Halloween kostumer.
I Danmark går folk ikke rundt fra dør til dør, som man ser de gør i USA. I Danmark holder man som regel bare Halloween fester for børn, og det er gerne forskellige ungdomsinstitutioner der står bag dem. En af grundene til, der bliver holdt Halloween er Danmark er for, at sætte fokus på andre kulturer.

Halloween kostumer til en fornuftig pris
Ikke alle familier har råd til, at bruge mange penge på et Halloween kostume, og det er bestemt heller ikke nødvendigt. I færd med, at der er kommet flere og flere producenter og sælgere af Halloween kostumer på det danske markedet, falder prisen også. Det er kun en god ting, for de mange forbrugere som er ude for, at købe Halloween kostumer til deres børn.
Der er også massere af muligheder for, at lave det selv. Dog vil langt de fleste børn helst have kostumer der er købt, da de synes de ser ”federe” ud, end de fleste hjemmelavet kostumer. På det punkt er det en god ting, at priserne på kostumer efterhånden er så langt ned, at alle har råd til at købe et billigt et.

Halloween kostumer til børn
Det er primært børn der klæder sig ud til Halloween. Flere eksperter mener det er en god måde, at lære dem om andre lande og kulturer på. Det giver dem også en mulighed for, at udleve en rolle som de måske altid har drømt om at være, men ikke har haft muligheden for det.
De fleste Halloween kostumer til børn, er tit noget uhyggelig da man forbinder Halloween, med noget uhyggelig. Det giver en sund opfattelse for børn, at man godt kan lege, at der findes diverse uhyre, men det kun er noget alle andre børn også leger.

Hvorfor er Halloween kostumer blevet populære i Danmark
Alle vil være ligesom de populære, så derfor begynder Danmark, at tage flere traditioner fra USA til sig. Der er både positive og negative ting ved det, men i langt de fleste tilfælde kan det kun vendes til noget godt. Man har godt af nye traditioner og lære om andres traditioner. At vi har taget nogen af deres traditioner til os, gør det også lettere for os, at sætte os ind i deres liv, som giver en bedre verden i helhed.

Findes der Halloween kostumer til voksne
De fleste kostumer bliver kun lavet til børn, men da der er mange firmaer der holder temafester, hvor Halloween tit er et tema bliver der også produceret kostumer til voksne. De er typisk i en lidt frækkere karakter, men det er stadig en form for Halloween kostume. Udvalget er dog ikke lige så stort, som det er med kostumer til børn, så det er svært at finde noget unikt.

Hvor køber man sine halloweenkostumer?
Mange vælger at købe sin kostumer i nogle af de lokale butiker med udklædning, her er prisen ofte lidt højrer og udvalget mindre, men du har bedre mulighed for at se tingene inden du køber og prøve om de nu også passer. Derudover spare du jo fragten så hvis der alligevel er tale om et billigt kostume kan dette ofte være en rigtig god løsning. Er du derimod ude efter nogle lidt mere specielt eller køber stort ind er der mange penge at spare ved at bestille fra udenlandske sider eller danske webshops som sælger udklædning af forskellige slags.

Vi ser frem til at se alle jer friske nordiske sangere til vores årlige halloween fest!

Kilde: http://www.onlinekostumer.dk/halloween-kostumer/.