En special container – hvorfor dog det?

Nu skal ikke alt jo handle om sang. Jeg går lidt i fritiden og sysler lidt med ombygning og salg af containere. Hvis vi ser tilbage over de senere år, har vi set en lang række af special containere, alt lige fra det mobile køkken – som vi skrev om her i denne artikel om mobilkøkken, til beboelse, pavilloner og flytbare toilet vogne. Ud over disse få eksempel, kan en mobil container løsning faktisk bruges til rigtigt meget, lad os tage et lille kik på et par af disse eksempler. jeg tror du vil blive lidt overrasket over de forskellige muligheder. Men hvorfor bruge en container til disse ting, frem for de løsninger som allerede findes på marked? Lad os prøve at se på det.

Hvorfor modificere en container?

Personligt elsker jeg at arbejde med containere, de er nemme at skille af, pakken sammen og samle igen. Du kan på næsten ingen plads have 3-4 containere liggede i skilt form. De kan smides på en trailer, køres derhen hvor du skal bruge dem, og hurtigt samles igen. De kan også nemt transporteres hel på en lastbil. Det som jeg bedst kan lide ved dem, er hvor nemme de er at modificerer. En 20 fods container i god stand, for en 2-3.000 kroner. Det er meget nemt lige at installere en dør eller vindue i den. Du kan samle flere stykker og hurtigt fjerne de forskellige skillevægge, så du på den måde har 10-20m2 rum til rådighed. Dette kan efterfølgende indrettes efter behov, stole, bænke, seng eller hvad man har behov for.
Mit sidste projekt var en container pavillon, hvor vi udskiftede hele den ene side med et glasparti, resultatet blev faktisk rigtigt godt og det var betydeligt billigere, end de andre løsninger, min kunde havde haft kik på. Lidt på samme måde, som når en mor eller far går rundt med sit barn i en bæresele eller slynge. Her er det også vigtigt at kvaliteten er i orden. Dette gælder også for en container, og derfor er det vigtigt at selve grund modellen er solid og kraftigt, frem for blot den billigste man kan finde. Jo bedre fundamentet er, jo bedre resultat får du også.

Lad os kigge på et par eksempler inden for special container løsninger.

Derfor bør du overveje en bæresele til dit barn

Et andet eksempel på en lidt anderledes løsning er dette

Derfor er babyudstyr en vigtig del af dit barns sikkerhed

Eller hvad med det her simple køkken til byggepladser?

Et mobil køkken eller bæresele til en byggeplads

Der er som i kan en masse forskellig muligheder i en sådan container. Her forleden gik en container fyldt med bæreseler i stykker under fragt, da kvaliteten ikke var god nok. Så få en god kvalitets container inden du går i gang med at modificere. En god solid skibscontainer. De er ret nemme at modificerer og tilpasse, så de passer til mange forskellige behov. En rigtig billig måde at få noget mere plads på. En plads som kan flyttes efter behov, og som er temmelig solid og holdbar.

Her en en lille video, om hvordan man nemt selv kan ombygge en container til noget helt andet.